Krasnale - zadania

Witamy na podstronie z zadaniami, zabawami i materiałami dla Krasnali :D
Zapraszamy do nauki i zabawy



Pod podanym linkiem znajduje się adres grupy zamkniętej, na której są zamieszczane zajęcia:
https://www.facebook.com/groups/1593384707489210/

Tematyka kompleksowa: MUZYKA WOKÓŁ NAS



ŚRODA 06.05.2020 R.
Temat dnia: PRZEDSZKOLNA ORKIESTRA


Good morning :) How are you today?



Muzyczne zgadywanki – rozwiązywanie zagadek dźwiękowych.

Dzień dobry, dzień dobry, witam was.
Na wspólne zabawy przyszedł czas.



Najpierw utrwalimy sobie nazwy kilku instrumentów perkusyjnych:

instrumentyy4-211x300instrumentyy11-211x300instrumenty10-211x300instrumenty8-211x300

Posłuchajcie dźwięków różnych instrumentów i odgadnijcie jakie to instrumenty.


Proszę przygotować: garnek, dużą łyżkę, małą łyżeczkę, gazetę, pokrywkę, klocek i tarkę.
Podane symbole odpowiadają w/w przedmiotom.

- garnek (uderzenie dłońmi)
- gazeta (gniecenie)
- duża łyżka (stukanie w podłogę)
- pokrywka (uderzenie w stolik)
- łyżeczka (uderzenie w pokrywkę)
- tarka (pocieranie klockiem)

A teraz zagrajcie wg podanego kodu. (kolorów)

o o o o o o o o o o o

o o o o o o o o o o o o

WTOREK 05.05.2020 R.
Temat dnia: W POSZUKIWANIU DŹWIĘKÓW


Good morning :) How are you today?
/images?q=tbn%3AANd9GcRmerugxInqLPHEcuqHSnd_yGclVBxksfILaJQi82VZrnq9Qth7&usqp=CAU



Trochę dzisiaj będziemy eksperymentować :D

Jak powstaje piosenka?
To jest pięciolinia na niej zapisujemy nuty. Nuty to zapisane dźwięki. Aby powstał utwór lub muzyka trzeba ją zapisać za pomocą nut.


/91ee8b314dc788bae5d9e7dc078e

A teraz eksperymenty:

1. Lodowa muzyka – porównywanie dźwięków wydawanych przez kostki lodu umieszczone
w rożnych pojemnikach.

Co potrzebujemy?
- kostki lodu,
- zamykane naczynia: plastikowe, metalowe, nieduży słoik (z grubego szkła),
- miska,
- łyżeczki

Ustawiamy na stole naczynia: plastikowe, metalowe, słoik z grubego szkła oraz miskę z kostkami
lodu. Wkładamy do naczyń łyżką kostki lodu (tak, aby było ich nie więcej niż 1/3
pojemności). Zamykamy naczynia. Aby powstała muzyka należy potrząsać naczyniem.

2. Papierowa muzyka – rozwijanie zmysłów.

Co potrzebujemy?
- kawałki papieru rożnego rodzaju, np.: gazety, celofan, papier szary, papier ozdobny, papier
śniadaniowy, papier do pieczenia,
- tekturowe pudełko

Dzieci manipulują papierem, np. składają go, gniotą, pocierają nim, szeleszczą, drą na małe
kawałki. Opisują wrażenia, jakie wywołują w nich te dźwięki.

3. Czy dźwięk można zobaczyć? – wykonywanie doświadczeń.

Co potrzebujemy?
- przezroczysta miska,
- folia spożywcza (przezroczysta),
- kolorowa posypka,
- dwie plastikowe butelki,
- cerata lub szary papier

Czy dźwięk można zobaczyć? Na ceracie lub szarym kartonie ustawiamy przezroczystą miskę. Górną część miski zakrywamy folią spożywczą. Wysypujemy na folię kolorową posypkę. Następnie dziecko uderza nad miską butelką o butelkę, wywołując głośne dźwięki. Obserwuje, co dzieje się
z posypką. Dzieci mogą również zaobserwować drgania wywoływane przez dźwięk pojawiający się podczas mówienia, np. kładą dłoń na gardle i wypowiadają słowa: Kiedy gra muzyka, smutek zaraz znika.

PONIEDZIAŁEK 04.05.2020 R.
Temat dnia: FABRYKA DŹWIĘKÓW


Good morning :) How are you today?
98-985674_sunflower-good-morning-wallpaper-pictures-pics-images-beautiful



1. Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej ”Domowa fabryka instrumentów”.

Ilustracje do opowiadania znajdują się w Książce dla 4-latków „Nowe przygody Olka i Ady” A+, str. 46-47 lub jeśli ktoś nie ma podręczników, można wejść na stronę

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=70

”Domowa fabryka instrumentów”



Ada bardzo lubiła zimę i długie sople zwisające z rynien. Czasem próbowała nawet na nich
grać za pomocą łyżeczki do herbaty. Dziewczynka marzyła jednak o prawdziwym instrumencie,
zwłaszcza od momentu, kiedy dowiedziała się o przedszkolnym pokazie talentów. Bardzo
chciała wziąć w nim udział.
– Tatusiu, dlaczego ja na niczym nie umiem grać? Niektóre dzieci chodzą na lekcje gry na
różnych instrumentach, a ja nie – powiedziała z żalem.
– To może zapiszemy cię na naukę gry na pianinie? – odparła mama. – Tylko nie wiem, czy
uda ci się czegoś nauczyć przez dwa tygodnie. Właśnie wtedy jest konkurs.
– Będę się szybko uczyć, mamusiu. Obiecuję – zawołała dziewczynka z entuzjazmem.
– Obawiam się, córeczko, że to nie wystarczy. Wcale nie jest łatwo grać na instrumentach.
Trzeba się uczyć wiele lat, a nie tygodni.
– To nie wezmę udziału w konkursie? – zapytała zasmucona Ada.
– Wiecie co, kochani – odezwała się nagle babcia – chyba mam doskonały pomysł. Same
zrobimy instrumenty – zaproponowała, patrząc na wnuczkę.
– Super! Założymy fabrykę domowych instrumentów! W takim razie będę grała na soplach
lodu łyżeczką do herbaty, babciu!
– Chyba nie da rady. W przedszkolu jest zbyt ciepło. Obawiam się, że po naszych instrumentach
zostałaby co najwyżej mokra plama. Musimy wymyślić coś innego – powiedziała babcia,
rozglądając się po kuchni. – Mam! Puszka po groszku! Jeszcze potrzebuję papierowego talerzyka!
I bębenek gotowy – powiedziała dumna z siebie babcia, kładąc talerzyk na pustą puszkę.
– Babciu, ty to masz superpomysły! – z podziwem zawołała Ada. – A może wiesz, co można
zrobić z pudełeczka po jajku z niespodzianką? Może się do czegoś przyda.
– Oczywiście, że tak. Nasypiemy do środka kaszy i grzechotka gotowa.
Nagle dziadek głośno kichnął i wyciągnął ostatnią chusteczkę do nosa.
– Ups. Skończyły się. Zostało tylko puste pudełko do wyrzucenia.
– Niczego nie będziemy wyrzucać. Zrobimy z tego pudełka gitarę – zawołała uradowana
babcia. – Poproszę kilka gumek recepturek. To będą nasze struny.
– Babciu, a ja mam rolkę po ręcznikach papierowych. Może też nam się przyda.
Babcia wycięła odpowiedni otwór w pudełku, do którego po chwili wsunęła rolkę.
– I jak wam się podoba moja gitara?
Wszyscy z uznaniem pokiwali głowami.
Minęły dwa tygodnie. Dziewczynka codziennie ćwiczyła. Dzieci w czasie konkursu grały na
różnych instrumentach. Jako ostatnia wystąpiła Ada. Cała rodzina z niecierpliwością czekała
na jej występ. Podekscytowana dziewczynka zagrała na ręcznie wykonanych instrumentach.
Wszystkim bardzo spodobał się występ artystyczny i przeszedł do historii przedszkola jako najbardziej
pomysłowy.
– Babciu, słyszałaś te oklaski? – szepnęła dziewczynka, wracając do domu. – One nie były
tylko dla mnie.
– A dla kogo jeszcze? – zaciekawiła się babcia.
– Dla ciebie, babciu! W końcu to był twój pomysł – powiedziała Ada i cmoknęła ją w policzek.

2. Pytania do opowiadania:

- Jakie instrumenty wykonały babcia i Ada w domowej fabryce instrumentów?
- Powiedzcie, czy potraficie grać na jakimś instrumencie.

Dzisiaj do zrobienia mamy zadanie z naszych kart pracy:
Dla 4-latków – Nowe przygody Olka i Ady (A+) cz. 2, str. 6
Dzieci:
− podają nazwy instrumentów przedstawionych na obrazkach, dzielą je rytmicznie (na sylaby),
− zaznaczają liczbę sylab, rysując kreski pod obrazkami,
− rysują po szarych liniach wokół instrumentów,
− rysują nuty po śladach

Dla 3-latków – Olek i Ada (A) cz. 2, str. 3
Dzieci:
- śpiewają „muzykę przyrody” z osobą dorosłą wskazując odpowiedni obrazek,
- nazywają instrumenty przedstawione na zdjęciach i pokazują jak się na nich gra

Jeżeli ktoś nie ma książek w domu, można skorzystać z wersji PDF i wydrukować pod podanymi linkami:

4-latki https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf
3-latki https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-kp-cz2.pdf

Wykorzystując zabawki oraz różne przedmioty w domu, wykonajcie swoje instrumenty i na nich grajcie.



Tutaj jest kilka propozycji https://eduzabawy.com/artykuly/15-domowych-instrumentow-dla-dzieci-ktore-wykonasz-w-domu/

Tematyka kompleksowa: MOJA OJCZYZNA



CZWARTEK 30.04.2020 R.
Temat dnia: FLAGA POLSKI - PRACA PLASTYCZNA


Good morning :) How are you today?
home-design



Lekcja rytmiki




Przypomnimy sobie dzisiaj wierszyk.

”Moja Ojczyzna”

Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste:
te biało-czerwone.
Kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.



Flaga Polski - praca plastyczna
Dzisiaj wykonacie kochane dzieci pracę plastyczną z wykorzystaniem czerwonej plasteliny. Poniżej zamieszczam flagę, którą macie za zadanie wykleić plasteliną w wyznaczonych kółeczkach.

flaga-polski-kolorowanka-do-wyklejania

ŚRODA 29.04.2020 R.
Temat dnia: Z BIEGIEM WISŁY


Good morning :) How are you today?
maxresdefault



Zaczynamy moi kochani od porannej gimnastyki




Podróż po Polsce – zajęcia matematyczne.
Dzisiaj kochane dzieci odbędziemy podróż
po naszym wspaniałym państwie jakim jest Polska.
Zapraszam :)



Zapoznanie z biegiem Wisły


POLSKA6-214x300



Wisła to najdłuższa rzeka Polski. Jest nazywana Królową rzek Polski. Zobaczcie na mapie jak przepływa przez nasz kraj. Wisła wypływa z gór i wpada do morza.
Ułóżcie na podłodze rzekę wykorzystując do tego np. niebieskie klocki, paski z niebieskiego papieru lub bibuły. A teraz ruszamy na wycieczkę biegiem rzeki.

large_Magnetyczna-mapa-Polski-dla-dzieci-80cm-x-80cm



I. W górach
Liczenie owiec na pastwisku


Przygotujcie sobie klocki.

Dotarliśmy do pierwszego celu podróży, czyli do Zakopanego. Poproście rodziców, aby Wam pokazali, gdzie na mapie Polski znajduje się ta miejscowość.
Mieszkają tutaj górale, którzy pasą owieczki. Układamy na dywanie dwa pastwiska wykorzystując klocki. W środku każdego pastwiska umieszczamy dowolną liczbę innych klocków (do 5), które będą owieczkami. Następnie liczymy ile klocków jest w każdym pastwisku, pokazując liczbę na palcach.

- W którym pastwisku jest więcej owieczek?
- W którym pastwisku jest mniej wieczek?
- A może jest tyle samo?

Po wykonaniu zadania płyniemy dalej.

II. W Warszawie
Budowanie domów z klocków według wzoru. Liczenie pięter.


Dotarliśmy do drugiego celu podróży – stolicy Polski, Warszawy. Poproście rodziców, aby Wam pokazali, gdzie na mapie Polski znajduje się ta miejscowość. W Warszawie znajduje się bardzo dużo budynków różnej wysokości. Wykorzystując klocki (od 1 do 5) ułóżcie różne budynki obok siebie. Policzcie ile pięter ma każdy z nich.

- Który jest najwyższy?
- Który jest najniższy?
- Które budynki są takie same?

III. W Toruniu
Zapoznanie z wyglądem toruńskich pierników


Dotarliśmy do trzeciego celu podróży, jakim jest Toruń – miasto słynące z bardzo smacznych pierników. Poproście rodziców, aby Wam pokazali, gdzie na mapie Polski znajduje się ta miejscowość. Zapraszam do oglądania Legendy o Toruńskich Piernikach.



A teraz płyniemy w dalszą podróż.

IV. W Gdańsku
Liczenie statków na morzu.


Dotarliśmy do ostatniego celu podróży, a mianowicie do leżącego nad morzem miasta Gdańsk. Poproście rodziców, aby Wam pokazali, gdzie na mapie Polski znajduje się ta miejscowość.

Przygotujcie sobie niebieski ręcznik lub niebieską kartkę, która będzie naszym Morzem Bałtyckim, a do tego klocki lub poproście rodziców o zrobienie statków z papieru. Będziecie potrzebować jeszcze mapy Polski, którą zamieściłam poniżej.

POLSKA8-231x300



Po morzu pływają statki. Połóżcie statki z papieru lub klocki na morzu i policzcie ile ich jest. Odpłynęły 2 statki (rodzic je chowa), ile statków zostało? Kontynuujemy zabawę dowolnie.

Dziękuję dzieci za wspaniałą podróż. Jeżeli macie w domu książki o Polsce, to zachęcam do oglądania. Może znajdziecie miejsca odwiedzone przez nas podczas dzisiejszych zajęć :)



WTOREK 28.04.2020 R.
Temat dnia: GODŁO POLSKI


Good morning :) How are you today?
maxresdefault



Dzisiaj poznamy Symbole Polski. Zapraszam do oglądania


Nauczcie się krótkiego wiersza Iwony Fabiszewskiej pt. ”Moja Ojczyzna”



Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste:
te biało-czerwone.
Kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.



Rozmowa na temat wiersza
1. Jak nazywa się nasza ojczyzna?
2. Co to znaczy być Polakiem?
3. Jak wygląda nasze godło?

Oto nasze symbole Polski

POLSKA2-225x300POLSKA3-214x300POLSKA4-214x300POLSKA1-225x300



Dzisiaj do zrobienia mamy zadanie z naszych kart pracy:
Dla 4-latków – Nowe przygody Olka i Ady (A+) cz. 2, str. 45

Jeżeli ktoś nie ma książek w domu, można skorzystać z wersji PDF i wydrukować pod podanymi linkami:

4-latki https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf
3-latki https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-kp-cz2.pdf

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020 R.
Temat dnia: MAJOWE ŚWIĘTA


Good morning :) How are you today?
9d2d0672-11f9-41dd-b8d3-188b5702352b_1



Zadanie 1.
Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej, pt. "Majowe święta".

Ilustracje do opowiadania znajdują się w Książce dla 4-latków „Nowe przygody Olka i Ady” A+, str. 68-69 lub jeśli ktoś nie ma podręczników, można wejść na stronę

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=70

"Majowe święta" B. Szelągowska

Skończyła się majówka. Ada i Olek po kilkudniowym pobycie u dziadków wrócili do przedszkola.
Dziewczynka od razu pochwaliła się dzieciom, że razem z Olkiem pomagali dziadkowi powiesić
flagę. Do ostatniego dnia pobytu biało-czerwona flaga wisiała dumnie nad wejściem do domu.
– Ja też widziałem wiszące flagi – zawołał Kamil.
– I ja też – powiedział Daniel.
– A tak naprawdę to po co się je wiesza? – dopytywał Maciek. – I co to były za jakieś dziwne
święta? Nie było choinki ani jajek wielkanocnych…
Inne dzieci też były bardzo ciekawe i dlatego pani postanowiła przypomnieć, co się działo
przez ostatnie dni. Cała grupa usiadła na dywanie.
– To były święta państwowe. Obchodzone są co roku. Pierwszego maja zawsze przypada
Święto Pracy – zaczęła mówić pani. – Tyle że Święto Pracy obchodzone jest również w innych
krajach. Zostało ustanowione wiele lat temu i w tym dniu czcimy trud wszystkich pracujących
ludzi – waszych rodziców, dziadków, sąsiadów… Drugiego maja mieliśmy Święto Flagi. Jesteśmy
Polakami, mieszkamy w Polsce i dlatego powinniśmy szanować naszą flagę. Zaś trzeci maja to
rocznica uchwalenia konstytucji. Konstytucja to taka umowa podpisana przez króla i szlachtę
po to, żeby wszystkim lepiej się żyło.
– A jak ten król wyglądał? – dopytywał Antek. – Czy można go gdzieś spotkać?
– Nie, Antku, to wszystko było wiele lat temu. Ale jeżeli chcecie zobaczyć króla, możemy pójść
do muzeum. To co, idziemy? – zapytała pani.
– Tak! – odpowiedziały dzieci chórem i już po chwili cała grupa poszła do pobliskiego muzeum
zobaczyć wystawę upamiętniającą nie tylko podpisanie konstytucji, lecz także pozostałe
majowe święta.
Na ścianie wisiała wielka flaga Polski.
– O, a to godło! – powiedział Antek. – Orzeł w koronie. A co jest napisane tu obok, na tym
plakacie?
– To hymn Polski – odpowiedziała pani. – A na tych zdjęciach możecie zobaczyć, jak kiedyś
obchodzono Święto Pracy.
– A co to za dziwnie ubrani ludzie na tym obrazku?
– To jest kopia obrazu naszego najsłynniejszego polskiego malarza Jana Matejki pt. „Konstytucja
3 maja 1791 roku”. I właśnie na nim możecie zobaczyć, jak wyglądali król, dostojnicy
królewscy, szlachta i zwykli ludzie. Kiedyś tak właśnie wszyscy się ubierali.
Dzieci jeszcze przez długi czas wpatrywały się z zaciekawieniem w dzieło Matejki.
– Cieszę się, że jestem Polakiem – szepnął Michał do ucha Ady.
– Ja też – powiedziała dziewczynka i z dumą spojrzała na polską flagę.

Pytania do opowiadania:
- Jakie barwy ma flaga Polski?
- Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?
- Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?
- Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?

Zadanie 2.
flaga-polski-barwy-100x60cm

Tak wygląda flaga Polski



Przygotujcie sobie (z pomocą rodziców) biały i czerwony prostokąt tych samych długości (np. 1 cm x 3 cm).
Ułóżcie z tych prostokątów sylwetę flagi Polski. Dokończcie zdanie: Flaga Polski jest….

PIĄTEK 24.04.2020 R.
Temat dnia: LET’S TAKE CARE OF OUR PLANET EARTH – ZADBAJMY O NASZĄ PLANETĘ ZIEMIĘ


Good morning :) How are you today?
maxresdefault



Mam dla Państwa wspaniałą książeczkę w języku angielskim,
która bardzo fajnie obrazuje, jak możemy dbać o naszą ziemię.

https://www.storyjumper.com/book/read/24551098/The-ABC-Book-on-Taking-Care-of-Earth

Poniżej dodaję super grę, w którą można grać po polsku i po angielsku.
Have fun!



Zasady gry są proste. Należy wyciąć podane elementy. Zadaniem dzieci jest dopasowanie odpadów/śmieci przedstawionych na mniejszych kartach do odpowiednich koszów. Podam angielskie i polskie nazwy obrazków, więc można ćwiczyć przy okazji angielski i segregację, a co za tym idzie – wyrobienie nawyku.

W podanym linku znajdą Państwo grę planszową do pobrania: http://wildthingtoys.com/wp-content/uploads/2017/05/recycling-activity.pdf

CHEESE – ser
CARROT – marchewka
STEAK - stek
CHICKEN LEG – noga kurczaka
BROCCOLI - brokuły
POTATOES - ziemniaki
FICH BONES – ości ryby
CORES – ogryzki
A JAR OF JAM – słoik dżemu
BOTTLE – butelka
JARS – słiki
OLIVE OIL – oliwa z oliwek
LIGHT BULBS - żarówki
WATER BOTTLE - woda
MILK BOTTLE – mleko
COKE BOTTLE – cola
A BOOK – książka
TISSUES – chusteczki
NOTEBOOKS - zeszyty
CEREAL – płatki na mleko
A BOX - pudło
A CARTON OF MILK – karton po mleku
COFFEE PAPER CUP – papierowy kubek na kawę
NEWSPAPERS – gazety
PLASTIC BOTTLES – plastikowe butelki
CD – płyty CD
A JUICE/MILK BOTTLE – butelka po soku/mleku
SAUCE PLASTIC BOTTLES – plastikowe butelki po sosach
A TOOTHPASTE – pasta do zębów
SOAP PLASTIC BOTTLE – plastikowa butelka po mydle
SPRAY BOTTLE – butelka z rozpylaczem
SPRAY BOTTLE – butelka z rozpylaczem
A CAN OF … - puszka…
SODA – napój gazowany
CREAM – krem
FISH – ryba/ryby
SOUP – zupa
VEGETABLES – warzywa
COKE - cola



CZWARTEK 23.04.2020 R.
Temat dnia: „ZIEMIA WYSPA ZIELONA” – ZAJĘCIA RYTMICZNE


Good morning :) How are you today?
969f7a790d604494b7fc5b1e0c276859



Bajka proekologiczna




Ziemia to wspaniała planeta, pełna zieleni, pięknych roślin i zwierząt. Mamy wiele szczęścia zamieszkując tę wspaniałą „zieloną wyspę”. Warto uświadamiać to dzieciom w każdym wieku na przykład za pomocą piosenki:

I. Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

II. Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa…

III. Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa…





Pokoloruj według kodu
FB_IMG_1584887677311

ŚRODA 22.04.2020 R.
Temat dnia: ĆWICZENIA – SKOCZNE GRY I ZABAWY


Good morning :) How are you today?
hqdefault



Gry i zabawy dla dzieci mogą być świetną zabawa dla całej rodziny:

Skoki przez drabinkę. Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na
5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
Skoki przez linkę. To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, skakanka lub guma , którą musimy zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.
Kto sięgnie wyżej? Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
Spacerek. Puść dzieciom muzykę i rzucamy im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieci muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.

Wspaniałe i proste zabawy które można wykorzystać w domu można znaleźć na kanale YouTube: https://www.youtube.com/results?search_query=wf+w+domu+kids

WTOREK 21.04.2020 R.
Temat dnia: SPORÓB NA NAUKĘ ODEJMOWANIA MAŁYCH LICZB 5-2


Good morning :) How are you today?
Good-morning-GIF-Brird



Nauka przez zabawę!
Ciekawy sposób na wytłumaczenie prostych równań najmłodszym dzieciom :).



Aby wykonać obrazki, przygotuj:
- parę kartek (najlepiej sprawdzą się gładkie A4)
- pisaki lub kredki
- nożyczki.

Narysuj parę przedmiotów, produktów czy ulubionych bohaterów z bajek malucha w takiej odległości (ok 1cm), aby można je bez problemu obciąć – odjąć. Możesz narysować spore na całej kartce lub mniejsze, dzieląc kartkę na parę części. Za pomocą nożyczek podczas tłumaczenia odejmowania obcinajcie wybraną liczbę przedmiotów czy bohaterów.
Myślę, że taki sposób nauki spodoba się niejednemu dziecku i z pewnością bez większego problemu, zrozumie na czym polega odejmowanie.

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020 R.
Temat dnia: DBAMY O PRZYRODĘ


Good morning :) How are you today?
funny-background-earth-sun_23-2147902445



Słuchanie wiersza pt. „Apel do ludzi”

„APEL DO LUDZI”
Karaszewski Stanisław
original

Gdy się do życia
wiosną świat budzi,
przyroda pisze
apel do ludzi:
- To my, rośliny!
- To my, zwierzęta!
O naszym zdrowiu
nikt nie pamięta?

Trujące ścieki,
trujące dymy,
bez tlenu rzeki...
...My się dusimy!

A gdy umrzemy
w trującym brudzie,
na martwej ziemi
zginą też ludzie!

Chcemy żyć z wami
w zgodzie, przyjaźni,
niechaj nie zabraknie
wam wyobraźni!

Tęczowy motyl
nad łąką lata,
pająk misternie
sieć swą uplata.

Patrzcie, jak pięknie
w lesie, w ogrodzie!
Ile jest życia
w ziemi i w wodzie!

I ty, przedszkolaku
oszczędzaj wodę,
nie niszcz i nie śmieć.
DBAJ O PRZYRODĘ!

Rozmowa na temat treści wiersza:
Kto pisze apel do ludzi?
O co proszą rośliny i zwierzęta?
Jak należy dbać o przyrodę?

Popatrzcie na obrazki i wskażcie te na których dzieci i dorośli dbają o przyrodę.
ek1
77d8e15d0eb54c88a0c51aa81333783d
daefc3334118daaf0fca59f6db1aafe2

DROGIE DZIECI ZAWSZE SEGREGUJCIE ŚMIECI


segregacja-1

PIĄTEK 17.04.2020 R.
Temat dnia: OLD MACDONALD HAD A FARM


Good morning :) How are you today?
maxresdefault



Learn to make animals sounds with this fun and classic nursery rhyme from Super Simple Songs, Old MacDonald Had A Farm!



“OLD MACDONALD HAS A FARM”



Make your own farm – zrób swoją własną farmę. Do pobrania rysunek famy, na której dzieci rysują swoje zwierzęta.
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm.pdf
Drugi link z farmą i zwierzątkami dla dzieci do pokolorowania.
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-the-animals.pdf

CZWARTEK 16.04.2020 R.
Temat dnia: ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH – NA FARMIE


Good morning :) How are you today?
giphy



Zaczniemy od rozgrzewki.


W prawidłowym ich zrozumieniu i wykonaniu pomogą Wam rodzice i karty obrazkowe. Zadaniem będzie naśladowanie ruchów i odgłosów zwierząt.
a69798264a6b63cb81753b0ed2272e5eb6c9996bb58634376e116305b3f7f0f5679a274d434e5964cf1b69cb245d617e24dd4a7ae17117b50698089cd5f8a1acbd063686d4948eaf1c2084de40f0cc4f

a9bb8b5a0a906b183a997582bd214f1a

ŚRODA 15.04.2020 R.
Temat dnia: KRÓWKI Z ODCISKÓW PALCÓW – PRACA PLASTYCZNA


Good morning :) How are you today?
7c84dd80bd0812a5fff80b7e43d3d738



Dzisiaj wykonamy krowy z odcisków dłoni.
Żadne dwie krowy nie wyglądają tak samo!

/images?q=tbn%3AANd9GcSyC57Ux71jKpXRFlSaTCzl0r8lUOHmj6-ael_Zeo0ED9I-VxFw&usqp=CAU



Materiały:
- farby w kolorze różowym, białym i czarnym
- oczy plastikowe lub wycięte z papieru
- kolorowy papier A4
- pędzelek
- klej w sztyfcie

Pędzlem pomaluj całą rękę na biało. Oddzielnym pędzlem pomaluj czarne plamy na ręce i czubki palców na kopyta.
Pomaluj kciuk różową farbą - nos. Połóż rękę na kolorowej kartce.
Drugą ręką naciśnij mocno dłoń, aby mieć pełny kontakt z kartką papieru.
Podnieś rękę, aby odsłonić.
Czarną farbą można poprawiać kształty, jeśli wydają się zbyt rozmazane.
Poszerz różowy nos, nadając mu owalny kształt. Narysuj ogon, twarz i uszy białą farbą.
Dodaj 2 czarne kropki do nozdrzy. Pozwól pracy wyschnąć i przyklej oczy.

WTOREK 14.04.2020 R.
Temat dnia: ZWIERZĘTA NA WSI


Good morning :) How are you today?
hqdefault



Słuchanie wiersza

„W gospodarstwie”

T.M. Massalska

Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

Rozmowa kierowana pytaniami
1. O jakich zwierzętach mówi wiersz?
2. Co robiły zwierzątka?
3. Gdzie możemy spotkać te zwierzęta.
4. Podział zwierząt na ptaki i ssaki.
(Wyjaśnienie, że ssaki to zwierzęta, które piją mleko swojej mamy a ptaki mają ciało pokryte piórami, wykluwają się z jajek, mają dzioby, skrzydła.)
5. A jakie zwierzęta widzicie na obrazku? Podzielcie ich nazwy na sylaby.

Słuchanie odgłosów zwierząt


Połącz w pary
po%C5%82%C4%85cz-w-pary-wiejskie-zwierz%C4%99ta

PIĄTEK 10.04.2020 R.
Temat dnia: PAINTING EASTER EGGS – MALOWANIE JAJEK WIELKANOCNYCH


Good morning :) How are you today?
b38d04f7d44a87018ab8493a1c3759ef



Easter is a very special time of year,
Filled with laughter, joy and lots of good cheer.
Friends and family gather from near and far away
To share the warmth of the season, on this special day.



Dzisiaj lub jutro z pewnością będziecie z rodzicami malować jajka. W związku z tym mamy dla Was pewne propozycje, jak można to zrobić naturalnymi sposobami.



Zadanie: Pomalowanie jajek. Czekamy na zdjęcia :)

Moje Dzieci Kreatywne


https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/naturalne-barwienie-jajek-nasze-eksperymenty-w-kuchni/


naturalne-barwienie-jajek



CZWARTEK 09.04.2020 R.
Temat dnia: WIELKANOCNE ZAGADKI


Good morning :) How are you today?
giphy





Dzisiaj mamy dla Was kochane dzieci wielkanocne zagadki. Powodzenia :)
http://nowa.goniembice.pl/files/Zagadki_Wielkanocne.pdf

ŚRODA 08.04.2020 R.
Temat dnia: KURKI ZŁOTOPIÓRKI = PRACA PLASTYCZNA


Good morning :) How are you today?
Good-Morning-Cute-Chicken-wg03407



Zabawa – „Wielkanoc”
Nazwa pochodzi stąd, że właśnie w ten sposób bawimy się w Wielkanoc, szukając słodyczy od zajączka. Tniemy kartki A4 w małe kwadraciki. Potem trzeba schować jakiś przedmiot (słodycze, zabawkę), np. w szufladzie ze sztućcami w kuchni.
I krok po kroku na każdej z kartek narysować instrukcję, która do niego prowadzi.
Wygląda to tak, że pierwszą kartkę daje się osobie szukającej do ręki, a na niej narysowany może być but taty. W bucie taty jest kartka z pralką. A w pralce jest kartka z chlebakiem.
W chlebaku kartka z rysunkiem jakiejś książki dziecka. A w książce dziecka szuflada na sztućce! I tak dalej aż dojdzie się do "ukrytego skarbu".

Praca plastyczna

kurki-zlotopiorki


Z opakowania na jajka wycinamy kształt kurki, malujemy na żółto farbami plakatowymi. Po wyschnięciu naklejamy dziób wycięty z czerwonego papieru kolorowego. Na czubku wykonujemy nacięcie i wkładamy w nie wycięty z papieru grzebień. Po bokach doklejamy oczy, a następnie przyklejamy piórka. Gotowa praca może posłużyć jako ozdoba stołu wielkanocnego i stojak na pisanki.

Materiały:
- opakowanie na jajka
- czarny pisak lub ruchome oczy
- klej
- piórka
- czerwony papier kolorowy
- nożyczki
- żółte farby plakatowe
- pędzel

WTOREK 07.04.2020 R.
Temat dnia: DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 5 – ZAJĘCIA MATEMATYCZNE


Good morning :) How are you today?
good-morning-n





Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.



Potrzebujemy:
- Dziesięć (lub więcej) klocków/ kredek/ łyżeczek (liczmanów)

Zadanie 1: Na drzewie siedziały 3 wróble (układamy przed sobą 3 liczmany). Potem przyleciały jeszcze 2 wróble ( dokładamy jeszcze trzy liczmany). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
Dziecko liczy klocki/kredki/.. i podają ich liczbę, odpowiadając na pytanie. Układamy działanie: 3 + 2 = 5

Zadanie 2: Na drzewie było 5 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile gołębi pozostało na drzewie?

9e2f8bea922376db5b3fa24467598731

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 R.
Temat dnia: WIELKANOC ZA PASEM


Good morning :) How are you today?
maxresdefault



Słuchanie opowiadania z wykorzystaniem ilustracji

„Pisankowa bajeczka” Agnieszka Galica

obrazek-3


Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.
– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
- Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i... wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
- Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.

2. Rozmowa na temat opowiadania.
- Co wydarzyło się w kurniku?
- Ile jajek zniosła kura i co one robiły?
- Kogo obudziły, co kot chciał z nich zrobić?
- W kogo zmieniły się jajeczka?
- A co stało się z czwartym jajkiem?

3. Jakie znamy tradycje Świąt Wielkanocnych? (święcenie palmy wielkanocnej, robienie pisanek, biały obrus, święcenie koszyczka z pokarmem, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus)

4. Co wkładamy do koszyczka? - znaczenie potraw
- jajko - znak odradzającego się życia
- baranek - symbol zwycięstwa życia nad śmiercią
- chleb - ciało Chrystusa
- kiełbasa i wędlina - dostatek, zdrowie i płodność
- sól - oczyszczenie
- chrzan - znak siły fizycznej i krzepy
- czekoladowe jajeczka

Pokoloruj jajko.

/nr8fLWjhNDifYPAIR2iYB3xVT5wkLoOuo3zmdmk_ZYQ5tlOVx9_qcVzoY6j2pWqP8hhxMfzrxximmt7ROqq2aCFYrGzgH0KVYCxisSzSN7pwQ_B-lhmCf03P1bqT-Kr6q-Uh-t7B1Kd-ed-W6Yb1vc43CwDiv-L2jI7gHx_GfBSZzZOSHb4Ny-VnELqlThyr_A



PIĄTEK 03.04.2020 R.
Temat dnia: THE SHARK FAMILY – RODZINA REKINÓW


Good morning :) How are you today?
maxresdefault



Dzisiaj kochane dzieci trochę języka angielskiego :) Poznajcie The Shark family – rodzinę Rekinów. Najpierw posłuchajcie piosenki, którą z pewnością bardzo dobrze znacie – „Baby shark”.

Let’s watch and sing!




Introducing Finny the Shark
Poznajcie Finny rekinka, jego rodzinkę i przyjaciół!

Let’s watch!


Finny goes to the dentist
Kiedy Tata Shark ma ból zęba i boi się iść do dentysty, mały Finny pomaga tacie i pokazuje mu jak być odważnym!

Let’s watch!


W podanym linku są materiały do stworzenia kukiełek The Shark family
https://supersimple.com/downloads/baby-shark-craft-dramatic-play-set.pdf

CZWARTEK 02.04.2020 R.
Temat dnia: KLE, KLE BOĆKU


Good morning :) How are you today?
9f6603f5c29f3ca9fae8334667a96b08



Dzisiaj nauczymy się piosenki "Kle, kle boćku"

Posłuchajcie nagrania piosenki:


Podczas słuchania piosenki, możecie naśladować bociana i skaczące żabki.

Tekst piosenki:

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)
Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)



Piosenkę możemy improwizować:
- przy słowach ,,Kle,kle boćku,kle,kle'' (naśladujemy klekot bociana składając przed sobą ręce)
- przy słowach ,,Witaj nam bocianie'' (ukłon).
- przy słowach „Łąka Ci szykuje, łąka Ci szykuje żabki na śniadanie”(naśladujemy skaczące żabki)

Klekotanie bocianów:


Praca plastyczna

glodny-bociek-male



Materiały:
- rolka po papierze toaletowym
- biała i czerwona farba plakatowa
- 3 klamerki drewniane
- czarna plastelina
- żółty drucik kreatywny
- płatek kosmetyczny
- 3 patyczki do lodów
- czarny filc
- taśma dwustronna
- klej

Rolkę po papierze toaletowym rozcinamy na pół i jedną połowę malujemy na biało. Klamerki malujemy na czerwono. Dwa patyczki malujemy na czerwono, jeden na biało. Do rolki przyklejamy po bokach czarny filc wycięty w kształt skrzydeł. Płatek kosmetyczny rozcinamy na pół i przyklejamy do rolki od spodu - będzie to ogon boćka. Za pomocą taśmy dwustronnej przyklejamy czerwone patyczki i przypinamy do nich na dole klamerki - nogi boćka. Następnie przyklejmy biały patyczek - szyja boćka - i przypinamy czerwoną klamerkę - dziób. Z plasteliny lepimy oczy i przyklejamy je na górze białego patyczka. Do dzioba głodnego boćka wkładamy drucik kreatywny – dżdżownicę (opcjonalnie).

ŚRODA 01.04.2020 R.
Temat dnia: WIOSENNA GIMNASTYKA


Good morning :) How are you today?
maxresdefault



Wiosenna propozycja ćwiczeń ruchowych – polecenia do wydrukowania, pokolorowania i włożenia do pojemniczków po jajkach niespodziankach. Odpowiednia porcja ruchu wpływa korzystnie zarówno na zdrowie jak i samopoczucie dzieci.

2affa5a5d1dd3996cefcbcce3253219e



Materiały i przybory:
- wydrukowany zestaw ćwiczeń kredki
- nożyczki
- 12 pojemników po kinder niespodziankach (niekoniecznie kartki można złożyć na 4)
- koszyczek, tekturowe pudełko lub puste opakowanie po chusteczkach

Poproś by dziecko pokolorowało a następnie wycięło obrazki.
Obrazki należy złożyć i zamknąć w pojemnikach z jajek niespodzianek a następnie wrzucić do koszyczka lub pustego opakowania po chusteczkach higienicznych. Otwieranie i zamykanie pojemniczków po kinder niespodziankach to świetne ćwiczenie!

WTOREK 31.03.2020 R.
Temat dnia: WIOSNA NA ŁĄCE


Good morning :) How are you today?
ColorlessPerfumedAmethystgemclam-size_restricted



Zanim zaczniemy… posłuchaj, zaśpiewaj i ćwicz!



Dzisiaj do zrobienia mamy zadanie z naszych kart pracy:
Dla 4-latków – Nowe przygody Olka i Ady (A+) cz. 2, str. 26
Dla 3-latków – Olek i Ada (A) cz. 2, str. 10

Jeżeli ktoś nie ma książek w domu, można skorzystać z wersji PDF i wydrukować pod podanymi linkami:

4-latki https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf
3-latki https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-kp-cz2.pdf

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 R.
Temat dnia: PRZYLECIAŁY BOCIANY


Good morning :) How are you today?
217-2172859_good-morning-stickers-for-kids-good-morning-stickers



Zobacz odcinek programu dla dzieci Domowe Przedszkole:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,przylecialy-bociany,39687

Do oglądania będziemy potrzebować:
- klocki drewniane lub plastikowe

Zadania do filmu:
1. Bawcie się i ćwiczcie razem z dziećmi z Domowego Przedszkola.
2. Opisz wygląd bociana.

PIĄTEK 27.03.2020 R.
Temat dnia: TULIPAN – PRACA PLASTYCZNA


Good morning :) How are you today?
buenos-dias-fondo-estilo-letras_23-2148258149



Tulipan z widelca

tulipan-z-widelca


Górną część plastikowego widelca malujemy czerwoną farbą akrylową, dolną część widelca malujemy zieloną farbą akrylową. Na łodygę doklejamy liść wycięty z zielonego papieru. Można zrobić tulipana również wg własnego pomysłu.

Materiały:
widelec plastikowy
farba akrylowa w kolorze czerwonym i zielonym
klej magic
nożyczki
zielony papier

LUB

Przebiśniegi

przebisniegi


Na kartonie przyklejamy trzy słomki (zgięte, których końcówki możemy lekko obciąć). Z płatków higienicznych wycinamy kwiaty i doklejamy je nad słomką. Na dole kartonu przyklejamy kawałki białego materiału lub chusteczki higieniczne - imitujące śnieg.

Materiały:
zielony karton A4
3 płatki kosmetyczne
3 zielone słomki
biały materiał lub chusteczka higieniczna
klej magiczny
nożyczki

CZWARTEK 26.03.2020 R.
Temat dnia: SZUKAMY OZNAK WIOSNY


Good morning :) How are you today?
hello-2-1080-740



Zaczniemy dzisiaj od ćwiczeń


Szukamy oznak wiosny – na własnym podwórku lub przez okno możemy szukać oznak wiosny, która do nas przyszła. Przy okazji udokumentujcie to robiąc zdjęcia oraz wspaniałe rysunki wiosny.

Wszystkie prace plastyczne oraz zdjęcia zbieramy do teczek :)

maxresdefault



ŚRODA 25.03.2020 R.
Temat dnia: PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA


Good morning :) How are you today?
hello-2-1080-740



”Tulipan śpi” – przeczytajmy opowiadanie:

„Tulipan śpi” D.Gellner

Idą, idą ciepłe dni, a tulipan śpi... Słońce siadło na parkanie
- Wstawaj, wstawaj tulipanie, kończ zimowe sny!

A tulipan śpi!

Słychać wkoło deszczu granie.
Wstawaj, wstawaj tulipanie.
Dam ci krople trzy...

A tulipan śpi!

Stanął dziadek na ścieżce - Tulipanie, śpisz jeszcze? Postawię na grządce budzik, to cię obudzi.

- Kto dzwoni? Kto mnie woła?
O jak ciepło dookoła! Patrzcie, liście mam zielone i na głowie mam koronę.
A tak mało brakowało, Żebym przespał zimę całą!

Posłuchaj, zaśpiewaj, zatańcz


Przedszkolowo.pl logo