Misie - zadania

Witamy na podstronie z zadaniami, zabawami i materiałami dla Misiów :D
Zapraszamy do nauki i zabawy



Pod podanym linkiem znajduje się adres grupy zamkniętej, na której są zamieszczane zajęcia:
https://www.facebook.com/groups/245774746533143/

Tematyka kompleksowa: MUZYKA WOKÓŁ NAS


PIĄTEK 08.05.2020R

TEMAT : MUZYKA JEST WSZĘDZIE .




fototapety-kolorowe-nuty-z-miejsca-kopiowania

Czy zastanawialiście się co to jest muzyka?
Czy można się dowiedzieć tego z wierszyka?
Posłuchajcie :

Wiersz pt. ,, Muzyka’’ Ewy Żylińskiej

Czy śpiewanie czajnika to tez muzyka?
A mruczenie kota, a granie na płotach?
A płacz niegrzecznych dzieci?
A szelest śmieci?
Nie dowiesz się z wierszyka, gdzie chowa się muzyka.
Może w Tobie jest właśnie? Zanuć zanim zaśniesz.

Jednym słowem muzyka jest wszędzie.

Wysłuchajcie koncertu orkiestry :




Mieliście okazję zobaczyć orkiestrę.
A co to jest orkiestra?

Orkiestra jest to duży zespół instrumentalny .
Liczy zwykle kilkanaście, kilkadziesiąt , a nawet sto muzyków .
Grają oni na różnych instrumentach i żeby muzyka współgrała potrzebny jest dyrygent .
Dyrygent kieruje orkiestrą za pomocą batuty – jest to cienka i wydłużona pałeczka.
Za jej pomocą daje znaki orkiestrze takie jak :
-rozpoczęcie , tempo, dynamikę itp.


Lutoslawski2



BATUTA

batuta-de-fibra-maestro-regentes-musicos-orquestras-D_NQ_NP_708515-MLB25260620358_012017-F

Orkiestra może wykonywać utwór samodzielnie, a także może towarzyszyć śpiewakom.

Muzycy wygrywają utwory z zapisanych nut.
Nuty mają swoje wartości i zapisane są na pięciolinii.
Każdy zapis nutowy rozpoczyna się kluczem wiolinowym.

/images?q=tbn%3AANd9GcToKqE9Ev9_dUfQWS4BZoiCWCh_tsh0zElu2-IxX5EW4yQjicN0&usqp=CAU



ustaw-dyrygent-cute-cartoon-w-czarnym-fraku-z-notatkami_78094-272
ZABAWA RUCHOWA „ DYRYGENT”
Zabawa ruchowa „ Dyrygent” ma na celu kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, jak również rozwijanie inwencji twórczej dzieci. Przekazanie dzieciom podstawowych zasad przebiegu zabawy daje im ogólny zarys natomiast sama atrakcyjność czasu spędzonego na ćwiczeniach jest zależna od fantazji dzieci. To dzieci regulują tempo, ilość powtórzeń oraz wyznaczają rodzaj wykonywanego ćwiczenia.
Ustawienie zależne od liczby uczestników.
Dwóch uczestników ustawia się naprzeciw siebie, twarzami zwróconymi do siebie w odległości 1 m, jeśli bawi się większa ilość dzieci to proponujemy ustawienie w rozsypce, tak by każdy widział twarz innej, ćwiczącej osoby ( najlepiej w kole).
Wyznaczona osoba proponuje ćwiczenie fizyczne np. podskoki i wszyscy je wykonują, zadaje również ilość powtórzeń np. 10 razy a następnie puszcza oczko do kolejnej, dowolnie wybranej osoby, która proponuje kolejne ćwiczenie i zadaje ilość powtórzeń.
Puszczając oko do innego uczestnika przekazuje rolę dyrygenta, który zadaje ćwiczenia. Zabawa trwa póki inwencja ruchowa uczestników nie skończy się.
dyrygent_2

MIŁEJ ZABAWY !

POZDRAWIAMY PANI MARZENA I PANI KRYSIA :)






CZWARTEK 07.05.2020
TEMAT: JESTEM MUZYKANTEM[/p]
dzieci-bawi%C4%87-si%C4%99-r%C3%B3%C5%BCnych-instrumenty-muzycznych-44758813
Posłuchajcie piosenki a następnie zilustrujcie ją. W całej zabawie chodzi o gesty, mimikę i dźwięki, którymi opisujemy instrumenty.



Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na flecie, fiju fiju
A na flecie, fiju fiju
A na flecie, fiju fiju
A na flecie bęc (przy śpiewaniu refrenu wykonujemy rękoma gest grania na flecie)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na bębnie)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na trąbce)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na skrzypcach dylu dylu..
A na skrzypcach dylu dylu..
A na skrzypcach dylu dylu..
A na skrzypcach bęc

I tak w nieskończoność w zależności od naszej pomysłowości.


ZAGADKI DŹWIĘKOWE - KSZTAŁCIMY PAMIĘĆ SŁUCHOWĄ.

Memo słuchowe zrobione z pojemniczków po zabawkach z kinder niespodzianek.
Materiały i przybory:
• 16 pojemników po zabawkach z kinder niespodzianek
• 2 spinacze biurowe
• 2 kostki do gry
• surowy makaron typu spagetti
• 2 szklane kulki
• ryż
• 4 guziki
• 6 małych muszelek
• kilka małych koralików

Zgromadzone drobiazgi wkładamy do przygotowanych jajeczek tak by uzyskać 8 par jednakowo brzmiących pojemników.
Dzieci biorące udział w zabawie kolejno próbują znaleźć po dwa tak samo brzmiące jajeczka.
Druga wersja zabawy: dzielimy jajeczka na dwa zestawy- jeden dla dorosłego, drugi dla dziecka. Wybieramy jajko i prezentujemy dziecku dźwięk. Zadaniem dziecka jest odnaleźć taki sam dźwięk wśród swoich jajeczek. Aby sprawdzić czy dziecko odnalazło pasującą parę trzeba otworzyć jajeczka. Nie odkładamy wykorzystanych jajek z zestawu dziecka:)

DSC03033
A teraz pobawcie się z rodzicami i słuchajcie ich poleceń.
MIŁEJ ZABAWY !

POZDRAWIAMY PANI MARZENA I PANI KRYSIA :)





Pod podanym linkiem znajduje się adres grupy zamkniętej, na której są zamieszczane zajęcia:
https://www.facebook.com/groups/245774746533143/

ŚRODA 06.05.2020
TEMAT: Ciekawostki o Fryderyku Chopinie [/p]

Temat: Portret Fryderyka Chopina

chopin2-522x600

Fryderyk Chopin był polskim kompozytorem i pianista. Urodził się w Polsce w Żelazowej Woli, a zmarł we Francji w Paryżu. W wieku7 lat wydał swój pierwszy utwór i zaczął koncertować w domach bogatych ludzi. Jako pianista był samoukiem i muzycznym geniuszem. Gdy miał 20lat wyjechał do Francji, gdzie koncertował, uczył gry na pianinie i pisał nowe utwory. W jego utworach pojawiają się elementy muzyki ludowej ponieważ w młodości wyjeżdżał na wakacje na wieś do Szafarni. Tam chodząc po wsi przysłuchiwał się jak ludzie śpiewają.
Fryderyk Chopin jest znany na całym świecie. Co 5 lat w Warszawie odbywają się Międzynarodowe Konkursy Chopinowskie, w których biorą udział pianiści z całego świata. Z kolei przy pomniku F. Chopina również w Warszawie od Wiosny do jesieni w każdą środę i niedzielę odbywają się koncerty muzyczne.

POMNIK Chopina w Warszawie.
54875d60e827a

Koncert Chopinowski w Warszawie.
Koncert-chopinowski-w-%C5%81azienkach-Kr%C3%B3lewskich-A-Chopin-concert-in-the-Royal-%C5%81azienki-Park



Posłuchajcie utworu Chopina :
Jest to Polonez As – dur Op. 53 w wykonaniu chińskiego pianisty Lang Lang



ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE PRZY MUZYCE

Zabawa taneczna z elementami równowagi, to nic innego jak gimnastyka przy muzyce. We wczesnym etapie rozwoju ruchowego dzieci niezwykle ważne jest kształtowanie takich cech jak : gibkość, skoczność oraz równowaga. Ćwiczenia wymagają wielokrotnego powtarzania, przez co szybko się nudzą. Dlatego, ku ogromnej radości dzieci łączymy ćwiczenie z muzyką.
Dzieci radośnie tańczą, oddając charakter muzyki ( zmienne tempo, rytm, charakter itd.) Gdy muzyka milknie przyjmują wcześniej ustaloną przez prowadzącego- rodzica pozycję :
- stanie na prawej nodze
- stanie na lewej nodze
- stanie równoważne
- stanie we spięciu na palcach itd. ręce w górze
- leżenie równoważne tzw. świeca
Opiekun- rodzic demonstruje jak bezbłędnie wykonać dane ćwiczenie (omawia technikę wykonania poszczególnych zadań ) a ilość powtórzeń jest zależna od chęci i zaangażowania dzieci.

Przygotuj: muzyka o zmiennym tempie i charakterze
taniec_rownowaga_1
Dzieci radośnie tańczą w rytm muzyki. Zachęcamy dzieci do odzwierciedlenia ruchem emocji, które wywołuje w nich muzyka.
taniec_rownowaga_2
Gdy muzyka milknie dzieci wykonują ćwiczenia ustalone i zademonstrowane wcześniej przez prowadzącą osobę, np. stanie na lewej nodze.
taniec_rownowaga_3
Po kilku powtórzeniach jednego ćwiczenia następuje zmiana i dzieci wykonują kolejne zadanie, np. leżenie równoważne.

A teraz pobawcie się z rodzicami i słuchajcie ich poleceń.
MIŁEJ ZABAWY !

POZDRAWIAMY PANI MARZENA I PANI KRYSIA :)




WTOREK 05.05.2020
TEMAT: Temat: Muzyka wokół nas. Tworzenie domowej muzyki. [/p]


Proszę przygotować :garnek, dużą łyżkę, małą łyżeczkę, gazetę, pokrywkę, klocek i tarkę.
Podane symbole odpowiadają ww. przedmiotom .

- garnek (uderzenie dłońmi)

- gazeta (gniecenie)

- duża łyżka (stukanie w podłogę)

- pokrywka (uderzenie w stolik)

- łyżeczka (uderzenie w pokrywkę)

- tarka (pocieranie klockiem)


A teraz zagrajcie wg podanego kodu.(kolorów)

o o o o o o o o o o o


o o o o o o o o o o o o



Zgadnij jaki to instrument ????







Karty pracy cz.3 str. 14-15

ZABAWY W DODAWANIE I ODEJMOWANIE

a) Witamy swoje paluszki – przeliczamy paluszki obu rąk poprzez dotyk o policzek

b) zabawa ,,Klamerki’’ (proszę przygotować 10 klamerek i kawałek tekturki ).
Będziecie przypinać klamerki lub odpinać w zależności od polecenia np. przypnij 2 klamerki i jeszcze 2 . Policz ile jest razem .
Podobnie odejmując np. Jest 4 klamerki odepnij 2 i policz ile zostało.

A teraz pobawcie się z rodzicami i słuchajcie ich poleceń.
MIŁEJ ZABAWY !

POZDRAWIAMY PANI MARZENA I PANI KRYSIA :)



[p align=center] PONIEDZIAŁEK 04.05.2020 [/p]

[p align=center] TEMAT: Wykonujemy instrumenty.[/p]

Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Franek.
Książka (s. 42–43)
Kiedy Ada jak co dzień przyszła do przedszkola, drzwi były otwarte na oścież, a po specjalnym
podjeździe wybudowanym zamiast schodów jakaś pani pchała wózek z dzieckiem. Ada
bardzo się zdziwiła, ponieważ dziecko nie wyglądało na dzidziusia i powinno już dawno samodzielnie
chodzić. Przyjrzała mu się jeszcze dokładniej, żeby sprawdzić, czy nie ma w buzi
smoczka. Nie miało. Wózek też różnił się od wózków, które do tej pory widziała.
Kiedy przedszkolaki usiadły, żeby zjeść śniadanie, do sali wjechała nauczycielka z tym samym
chłopcem.
– Przedstawiam wam nowego kolegę. To jest Franek. Mam nadzieję, że pomożecie mu zapoznać
się z przedszkolem i będziecie mu we wszystkim pomagać – powiedziała z uśmiechem pani.
Wszystkie dzieci przyglądały się Frankowi. Był bardzo chudy, a jego nienaturalnie wygięte
nogi opierały się o podstawę wózka. Miał piękne zielone oczy i jasne kręcone włosy. „Gdyby mu
dodać skrzydła, wyglądałby jak anioł” – pomyślała Ada.
– Ten Franek jest jakiś powykrzywiany – szepnęła Kasia.
– Ja nie będę się z nim bawił – stwierdził Tomek. – On na pewno nie gra w piłkę nożną.
– Na pewno nic nie potrafi. Jest jakiś dziwny – dodał Paweł.
– Ciekawe, czy będą go karmić jak małą dzidzię.
Nauczycielki przeniosły Franka na specjalne krzesełko przy stoliku i okazało się, że chłopiec
samodzielnie je śniadanie. Potem posadziły go na dywanie, żeby mógł swobodnie bawić się
samochodami i klockami. Jeśli Franek chciał się przedostać do innej części sali, wtedy bardzo
sprawnie pełzał, przesuwając bezwładne nogi po dywanie. Miał w tym wielką wprawę i na
pewno wygrałby zawody w pełzaniu, gdyby takie istniały. Poza tym robił to, co robiły inne dzieci:
malował, budował wieże, a nawet samodzielnie zawiązał sznurowadło, które rozwiązało się
w jego dziwnym, skórzanym bucie. Jedyne, co odróżniało Franka od innych dzieci, to to, że nie
był w stanie chodzić.
Tego dnia Ada opowiedziała Olkowi o nowym koledze.
– On jest niepełnosprawny – stwierdził Olek.
– A co to znaczy?
– To znaczy, że chciałby, żeby jego nogi chodziły, ale one nie mogą tego zrobić. Nie słuchają go.
– Może powinien mówić do nich głośniej – wpadła na pomysł Ada.
– Coś ty! Nogi nie mają uszu. On ma na pewno uszkodzony kręgosłup i jego nogi nic nie czują.
Ada spojrzała na swoje nogi, a potem pomachała nimi i uszczypnęła się w udo. Czuła
wszystko. „Jak dobrze jest fikać nogami!” – pomyślała.
– Moim zdaniem najważniejsza jest głowa – powiedział Olek.
– Dlaczego?
– Bo w głowie jest okno na świat – wyjaśnił Olek.
Ada wzięła sobie to zdanie do serca, a następnego dnia od razu podeszła do Franka.
– Cześć! Jestem Ada i za rok pójdę do szkoły – przywitała się.
– A ja jestem Franek i też za rok pojadę do szkoły.
– Czy twoje nogi kiedyś wyzdrowieją? – zapytała Ada.
– Nie, nigdy. Taki już zostanę.
– Jest ci smutno?
– Czasami.
– Ja też czasem jestem smutna.
– Jak będzie ci smutno, ciesz się swoimi nogami – powiedział Franek.
Ada spojrzała w jego zielone oczy i powiedziała:
– Wiesz co? Najważniejsza jest głowa i ona powinna być wesoła. Pogramy w warcaby?
Od tamtej pory zostali przyjaciółmi i codziennie opowiadali sobie ciekawe historie. Jednak
nie wszystkie dzieci bawiły się z Frankiem. Niektóre nie odezwały się do niego ani słowem, tylko
obserwowały każdy jego ruch, a niekiedy nazywały go „ślimakiem”.
– Ślimak, ślimak, pokaż nogi, dam ci sera na pierogi – mówiły.
Adzie bardzo się to nie podobało.
Zbliżał się Dzień Kobiet i z tej okazji dzieci przygotowały koncert piosenek. Oprócz śpiewów,
przedszkolaki prezentowały grę na różnych instrumentach. Niespodziewanie pojawił
się Franek razem ze swoim tatą. Obaj trzymali w rękach skrzypce: tata duże, Franek małe.
Zanim ktokolwiek zdał sobie sprawę z tego, co się dzieje, smyczki poszły w ruch, a salę
wypełniły cudowne dźwięki. Franek przesuwał smyczkiem po strunach i wydobywał ze
skrzypiec tkliwą melodię, która unosiła się pod sufit, osiadała na parapetach i lądowała
w uszach zachwyconych słuchaczy. Wszyscy zapomnieli, że ten mały wirtuoz siedzi na
wózku inwalidzkim i nie potrafi się samodzielnie poruszać. Za to jak poruszał smyczkiem!
Nikt tak nie potrafił. To było wzruszające i piękne, a wszyscy otworzyli buzie ze zdziwienia
i z zachwytu. Publiczność nagrodziła muzyków wielkimi brawami i owacją na stojąco,
a Franek został bohaterem dnia.
Ada odkryła piękno muzyki i z wypiekami na buzi opowiedziała o koncercie rodzicom i Olkowi.
Zdecydowała, że chce się nauczyć gry na skrzypcach.
– Kochanie, nauka gry na instrumencie wymaga wiele pracy i codziennych ćwiczeń – powiedział
tata.
– To ja sobie kupię paczkę waty, żeby zatkać uszy – stwierdził Olek.
– Skoro Franek potrafi grać, to ja też – nie poddawała się Ada. – Też chcę mieć taką supergłowę
jak on.
– Głowę? – zdziwiła się mama.
– Tak. Bo głowa to „okno na świat” – powiedziała Ada i poszła do pokoju, żeby pograć na
plastikowej trąbce.

Rozmowa na temat opowiadania.
− Kto dołączył do grupy Ady?
− Co to znaczy, że ktoś jest niepełnosprawny?
− Co Olek powiedział Adzie na temat ważności głowy?
− Czy Ada zaprzyjaźniła się z Frankiem?
− Czy wszystkie dzieci zaakceptowały Franka?
− Co wydarzyło się na koncercie?
− Jak odebrała muzykę Ada?
- Na jakim instrumencie grał Franek?

Omówienie wyglądu skrzypiec, porównanie ich do wiolonczeli i kontrabasu.
pol_pl_Skrzypce-dla-malego-wirtuoza-zabawka-IN0102-13703_3
SKRZYPCE: Ze względu na to, że są najmniejszymi spośród instrumentów smyczkowych, skrzypce mogą osiągnąć najwyżej brzmiące dźwięki. Dzięki swoim rozmiarom i walorom brzmieniowym skrzypce idealnie nadają się do szybkich i skocznych przebiegów muzycznych

Wiolonczela-12-Stentor-Student-I-1102E2
WIOLONCZELA: Instrument został zbudowany na wzór skrzypiec. Na wiolonczeli gra się na siedząco, obejmując kolanami pudło rezonansowe, które dodatkowo oparte jest o ziemię nóżką


gewa-pure-st-3-4
KONTRABAS: Kontrabas jest największym instrumentem smyczkowym, którego rola polega na graniu niskich, basowych dźwięków. Grający (solista) na kontrabasie zwykle stoi, a w orkiestrze - siedzi na specjalnym wysokim stołku, stawiając instrument skośnie przed sobą





To są instrumenty smyczkowe. Każdy z nich ma cztery struny i pudło rezonansowe. Dźwięki
powstają przez pociąganie smyczkiem po strunach (można też szarpać struny). Najmniejszym
instrumentem smyczkowym są skrzypce, a największym jest kontrabas.





Zabawkowa Gitara

Z opakowania po chusteczkach higienicznych zrobiliśmy najprawdziwszą w świecie, grającą gitarę. Teraz można do woli brzdąkać, bo struny zrobione z gumek recepturek wydają cichy, przyjemny dla ucha ton:)
Materiały i przybory:
• opakowanie po wyciąganych chusteczkach higienicznych
• kolorowy samoprzylepny papier
• nożyczki
• kilka gumek recepturek
• kawałek grubego kartony [np. z pudła]
• czarny marker
• taśma samoklejąca
1. Brzegi opakowania po chusteczkach higienicznych zabezpieczamy taśmą klejącą. Z kolorowego papieru samoklejącego wycinamy dowolne kształty i oklejamy pudło rezonansowe gitary.
2. Zakładamy gumki recepturki, tak by były dość mocno naprężone.
Na tym etapie mamy bardzo fajne brzękadełko:)
3. Z grubego kartonu wycinamy gryf do gitary. Markerem rysujemy struny wraz z ich mocowaniem oraz progi.
4. Przy pomocy taśmy klejącej mocujemy gryf gitary. Warto jednym fragmentem taśmy samoprzylepnej przykleić wszystkie gumki recepturki- nie będą się wtedy tak łatwo przemieszczały a przy przypadkowym pęknięciu gumka nie wystrzeli.

Gitara jest gotowa. Teraz można poszaleć w rytmie ulubionej muzyki!
DSC04744nn



[p align=center]Tematyka kompleksowa: MOJA OJCZYZNA

CZWARTEK 30.04.2020
TEMAT: Polska- moja ojczyzna [/p]

Posłuchajcie również pieśni do słów wiersza ,,Kto Ty jesteś?’’
Jest to prosta piosenka, można się łatwo się jej nauczyć .



Władysław Bełza
Katechizm polskiego dziecka

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czem ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czem zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie.

TEMAT: Warszawska syrenka- praca plastyczna

Karta pracy,cz.4, s.30 - oglądanie zabytków Warszawy
Jeżeli ktoś nie ma książek w domu, można skorzystać z wersji PDF dostępnej na stronie:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf


Legenda o Warszawskiej Syrence.

Warszawska syrenka
Symbol Warszawy wykonujemy wycinając najpierw duże i małe koła z gazety i papieru kolorowego, a następnie przyklejając je do kolorowej kartki papieru. Jako tułów posłuży koło zagięte z dwóch stron – po bokach. Za ręce i ogon posłużą zgięte na pół gazetowe koła. Kolejną czynnością będzie przyklejenie gazetowego miecza i okrągłej tarczy w rękach syreny. Jako ostatnie narysować można usta i włosy warszawskiej kobiety-ryby.

Materiały
• Stara gazeta
• Nożyczki
• Klej
• Papier kolorowy
• Kolorowe pisaki
warszawska%20syrenka

Wspólna zabawa dla dzieci i rodziców - SUDOKU
/images?q=tbn%3AANd9GcSx0a_Ol6df0yptn-PzU_dNz1JhLIYdXVN3sQbSOOjDdYiFYfoA&usqp=CAU




[p align=center]ŚRODA 29.04.2020
TEMAT: Legenda o Warsie i Sawie [/p]

Dzisiaj zapoznamy się z legendą Wandy Chotomskiej pt. ,,Wars i Sawa’’ .
Jest to legenda o powstaniu Warszawy. Warszawa jest stolicą Polski.
Posłuchajcie legendy :

WARS I SAWA według Wandy Chotomskiej

Dawno, bardzo dawno temu nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars. Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zanurzyć sieci usłyszał piosenkę:
Siedem fal mnie strzeże
i siedem błyskawic.
Kto się ich nie lęka
niech się tutaj zjawi.
Piosenkę śpiewała dziewczyna, a głos miała tak piękny, słodki i dźwięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili: - Nie boję się niczego!- zawołał. Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszliwa burza. -Roztrzaskamy ci wiosła!- syczały błyskawice. -Porwę twoje sieci na strzępy! -ryczał wicher. -Zatopimy łódź! -groziły fale. Ale Wars płynął tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić. Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: pół rybę, pół dziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle... zamieniła się w piękną dziewczynę. -Na imię mam Sawa -powiedziała. Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta. A potem było jak w bajce:
Żyli długo i szczęśliwie
dzielny Wars i piękna Sawa.
Rosło miasto nad Wisłą,
dzielna, piękna Warszawa.
Fale płyną jak dawniej...
Wiatr powtarza piosenkę.
-Jaki herb ma Warszawa?
-Syrenkę.
wars-i-sawa-df054fe4
Proszę zapamiętać ,że Syrenka jest herbem Warszawy .

TEMAT: Biegi z przeszkodami

A teraz poćwiczymy, będzie to bieg z przeszkodami, jeżeli jest możliwość to można wykonać te ćwiczenia na świeżym powietrzu .
Proszę przygotować tor przeszkód:
- krzesełko, skakanka, szarfa (wstążka związana), drzewo lub inna przeszkoda.

Tor przeszkód dziecko pokonuje np. wejście na krzesełko i zeskok z niego, przejście stopa za stopą po skakance (sznurku), przejście przez szarfę związaną wstążkę, dobiedz do drzewa, obiec je wkoło i wrócić.
Tor przeszkód może być dowolny według inwencji rodziców.

Karta pracy,cz.4, s.29
Jeżeli ktoś nie ma książek w domu, można skorzystać z wersji PDF dostępnej na stronie:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

86c0b27e462787f3f163428d73cd46b3

[p align=center]WTOREK 28.04.2020

TEMAT: Porównujemy ilości płynów [/p]



1. Dzisiaj porównamy sobie ilość płynów w dwóch różnych butelkach, za pomocą wspólnej miarki.
Proszę przygotować 2 butelki i kubek , jedna butelka powinna być niska i szeroka a druga wąska i wysoka. Proszę wlać po 4 kubki do każdej butelki. Dziecko ma zgadnąć, w której butelce jest więcej wody. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, w której butelce jest więcej wody.
Rozwiązaniem zadania będzie przelewanie wody z butelki do kubka i porównanie gdzie było więcej wody.
2. Zabawa ruchowa z butelką plastikową.
Potrzebna jest butelka plastikowa.
Polecenia :
- Połóż butelkę przed sobą, za sobą - Połóż butelkę po prawej stronie, po lewej stronie
- Turlaj butelkę po podłodze

Karta pracy,cz.4, s.32
Jeżeli ktoś nie ma książek w domu, można skorzystać z wersji PDF dostępnej na stronie:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

https://i.pinimg.com/originals/86/c0/b2/86c0b27e462787f3f163428d73cd46b3.jpg
TEMAT: Poznajemy hymn naszego kraju

Każdy kraj ma swój hymn. Hymn Polski to Mazurek Dąbrowskiego. Słuchamy go i śpiewamy w postawie na baczność, obowiązuje zachowanie powagi i spokoju. Najczęściej jest grany i śpiewany podczas : -uroczystości państwowych, przed meczami, w dyscyplinach sportowych podczas wręczania nagród za I miejsce, podczas świąt narodowych. Mazurka Dąbrowskiego usłyszymy także podczas rocznic upamiętniających wydarzenia historyczne. Posłuchajcie hymnu :






[p align=center]PONIEDZIAŁEK 27.04.2020
TEMAT: Poznajemy symbole narodowe [/p]

/2Q==

Zachęcamy do oglądnięcia filmiku edukacyjnego, na temat naszych symboli narodowych.

Omówienie symboli narodowych – flagi, godła, hymnu – dzieci opisują wygląd flagi i godła.

Czytamy dzieciom krótki wiersz - „Polska” M. M. Skrobacz
Polska to nasza ojczyzna,
każdemu dziecku tak bliska,
my zaś jesteśmy Polakami,
bo w naszym kraju,
w Polsce mieszkamy.

Tu jest nasz dom, przedszkole, mama i tata.
Miasta i wioski, chata rybaka,
morze i góry, kwiaty i drzewa,
nic prócz miłości nam nie potrzeba.

Dziecko podaje nazwę kraju, w którym mieszka, następnie kończy zdanie: Polska to….....
zapisuje propozycje dziecka na konturze mapy Polski.(załącznik 1)
W czasie "burzy mózgów" dojdziemy do wniosku, że Polska to wszystko to, co nas otacza... to mama, ptaki, drzewa, kwiaty, domy, ulice, to ja....

Praca plastycznych- dzieci przed przystąpieniem tworzenia prac otrzymują kartkę A4, na której naklejają flagę Polski. Następnie metodą kolażu (lub farbkami) domalowujemy pozostałą część obrazka. (załącznik 2)

Materiały
• Kolorowy papier
• Klej
• Nożyczki
• Dziurkacze
• farby
Załączniki do dzisiejszego dnia zostały zamieszczone na naszej stronie w RELACJACH - GRUPA MISIE - załączniki poniedziałek 27.04.2020
Przedszkolowo.pl logo